Periodontibehandling
Woman using dental floss for cleaning her teeth
Tannlege

Periodontitt behandling

Spesialist Klinikken i Oslo sentrum tilbyr spesialkompetanse på behandling av periodontitt. Spesialist i periodonti, tannlege Kristian Kjellsen, samarbeider med tannpleiere og tannleger  på klinikken for at våre pasienter skal få en best mulig behandling.

Behandling av periodontitt

Periodontitt er den vanligste årsaken til tannløsning. Det er en betennelsessykdom som i første rekke rammer det vevet som holder tannen fast. Denne sykdommen rammer veldig mange, og er den vanligste årsaken til tanntap i Norge. Periodontitt er vanligvis et langsomt voksende problem. Om du ikke får behandling, kan det ta mange år før en tann eller flere tenner går tapt. Ofte kommer de alvorlige symptomene først i sluttfasen, i form av hevelse, verking og løse tenner.

Behandling av periodontitt er som regel livslang, dvs man bør gå jevnlig til undersøkelse og “rens” for å holde sykdommen i sjakk. Målet med behandling av periodontitt er både å redusere infeksjonen og å skape forhold i munnen som reduserer risikoen for videre utvikling av sykdommen.